L'ANNADA DEL PAÏSAN CEVENÒU
L'année du paysan Cévenol
Evelyne BRUC
Colleccion MARPOC Documents
Siái nascuda en 1949 a Sant Martin de Lansuscla en Lozèra. Aiçò es estat escrich en sovenir de la vida de païsan qu'i menèron mos parents e totes mos rèires e per totes los païsans de la Cevena qu'an pas poscut escriure dins lor lenga. Ai assemblat aicí quauques sovenirs de la vida e dels trabalhs de la campanha en Cevena dins las annadas 1950 per que tot se'n anèsse pas en bròcs e vartabèlas.
Je suis née en 1949 à Saint Martin de Lansuscle en Lozère. Ceci a été écrit en souvenir de la vie qui fut celle de mes parents et de mes ancêtres et aussi pour tous les paysans cévenols qui n'ont pas pu écrire dans leur langue. J'ai
rassemblé dans ce livre des souvenirs de la vie et du travail comme il en était en Cévennes dans les années cinquante afin que tout cela ne parte pas à vau l'eau.
E pièi un jorn me pensère : se podiam un pauc tornamai entendre, seguèsse pas qu'en resson, un vièlh païsan cevenòu nos parlar de son monde e de son trabalh... Me sembla que nos auriá sensat dich çò qu'anatz lisir.
Et puis un jour, je pensai en moi-même : si nous pouvions encore un peu entendre, ne serait-ce qu'en écho, un vieux paysan cévenol nous parler de son monde et de son travail... Il me semble qu'il nous aurait censément dit ce que vous allez lire...
2011, Illustrations en couleurs. 220 pages, ouvrage bilingue. Préface de Georges Peladan. 14 €